Thursday 2 May 2013

Dah ade dh jambatan Ketiga..Mana Hilangnya duit..??



 




Kalau siapa pernah lalu di simpang empat pandamaran klang, berdekatan dengan balai polis pandamaran, pasti akan terperasan satu papan billboard muka khalid ibrahim dengan tulisan  "pakatan akan laksanakan janji untuk bina jambatan klang yang ketiga" 

Apa yang aku cuba highlight kan kat sini ialah, kenapa jambatan ketiga? bukankah klang memang sudah ada tiga jambatan...?? 1, jambatan kota, 2, jambatan tengku kelana, 3, jambatan connaught, dekat stesen janakuasa elektrik tnb...

Untuk rekod, memang betul kerajaan bn dulu pernah berjanji untuk membina lagi satu jambatan di daerah klang, majlis pecah tanah telah dibuat berberapa hari sebelum menjelang pru 2008, tapi tidak dapat di teruskan kerana bn tumbang di selangor, dalam perjanjian itu, kerajaan negeri yang sepatutnya membiayai kos projek jambatan, maka bila pakatan merintah selangor maka kerajaan pakatan lah yang sepatutnya membiayai kos projek jambatan itu, tapi sudah genap lima tahun pakatan memerintah, jangan katakan jambatan, batang piling pun tak nampak... apa cer..???


No comments:

Post a Comment