Monday 12 March 2012

SHAHRIZAT PENTERNAK LEMBU..

SHAHRIZAT LEMBU....



KUALA LUMPUR – Pengarah National Feedlot Corporation (NFCorp) telah dituduh menggelapkan dana awam akan dikenakan hari ini di Mahkamah Sesyen di sini. Shahrizat telah menggunakan dana awam untuk tujuan menguruskan National Feedlot Corporation (NFCorp).

Dari sumber yang diperolehi, Shahrizat telah menggunakan dana awam kerajaan sebanyak 250 juta yang telah diberikan kepada syarikat pemeliharaan dan penternakan lembu. NFCorp diketuai oleh Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail, suami persekutuan menteri Datuk Seri Shahrizat Jalil, dan tiga anak mereka - Izran, Izmir dan Izzana. (keluarga hasil daripada hasil lembu = keluarga lembu). 

Shahrizat mengumumkan hari ini beliau akan meletak jawatan sebagai menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat apabila tamat tempoh sebagai senator pada 8 April tetapi akan kekal Perempuan ketua Umno. (Letak je jawatan semua skali, sudah2 la tue..da tua nyanyuk dah)

Isu National Feedlot Corporation (NFCorp) melanda Negara selepas Laporan Audit tahun lepas yang telah dikeluarkan Jabatan Audit Negara berkaitan pengeluaran dana 250juta.
Syarikat NFCorp telah menggunakan dana tersebut bagi pembiayaan penternakan lembu tersebut. Selain itu, ia termasuk pembelian berjuta-juta unit ringgit kondominium mewah di Bangsar dan Singapura serta tanah di Putrajaya. (salah gunakan dana rakyat)

Tindakan NFCorp yang mempertikai dan melatah terhadap cadangan awal polis agar pengerusi syarikat itu didakwa dengan pertuduhan pecah amanah untuk Jabatan Peguam Negara. Tindakan tersebut adalah ternyata mempertikai urusan dan siasat pihak polis terhadap Skandal NFC yang telah melakukan pecah amanah jenayah wang rakyat yang dipinjamkan bagi tujuan melaksanakan. (tangkap sumbat dalam lokap je)

berita selanjut click di SINI

1 comment:

  1. kalau lembu tetap lembu...aku haram dunia akhirat kau makan duit rakyat wahai bangali celop

    ReplyDelete