Thursday 20 March 2014

Episod 4 (Pelan Damai National Memerangkap UMNO)

Dan untuk memastikan semuanya berjalan lancar mengikut perancangan, maka ditawarkan kepada UMNO dan BN 'Pelan Damai National'1 Ini lawak senario abad ini. Bagaimana mungkin parti yang cacamerba penuh percakaran dalaman dedengan begitu sardin mengemukakan 'Peelan Damai National'. Saya ingat Saiful Apek boleh mati ketawa tertelan gigi palsu mendengar berita ini.

Jika UMNO/BN menerima pelan ini, saya cukup yakin nanti akan timbul desakan supaya UMNO/BN membuktikan keiklasan dengan tidak meletakkan calon bagi PRK N.25 DUN Kajang ini.Sekaligus memberikan Anwar laluan-percuma untuk menjadi ADUN Kajang dan selayaknya ditabalkan sebagai MB Selangor yang baru menggantikan Tan Sri Khalid.

Kalau UMNO/BN termakan dengan taktik ini, saya kira tidak ada ayat lagi nak diberi kepada UMNO/BN selain daripada melafazkan innalillah hiwa inna ilai hiro ji'un kepada UMNO/BN. Nampak sangat UMNO/BN bekerja keras untuk menjadi pembangkang dalam PRU-14 nanti.

Dan jika ditakdirkan berlaku PRK N.25 Kajang, saya menasihatkan UMNO meletakkan calon UMNO disitu. Saya percaya dengan calon UMNO yang berkaliber dan punya integriti dan kewibaaan, UMNO punya peluang cerah memenangi kerusi Dun Kajang. Jangan dibiarkan hak demokrasi rakyat Selangor diliwat dengan begitu mudah oleh para peliwat democrazy ini.

No comments:

Post a Comment